就算一路順遂 人 總有個弱點
因為在一切平靜的背後
心裡總有個地方是常常
被無限多的想法勾出一抹抹漣漪的
某個層面來說 真覺得自己是個做作的人

還是記得怡君學姐memo上那句話
“你可不可以不要裝得那麼像個女強人!”
坦白說我也好想不要呢!
所以到最後 我很少很少勉強自己的情緒
因為心裡清清楚楚的知道
除了並不是個女強人之外
或許我比許多人都還要脆弱

就是那該死的倔強吧!?
不在乎的背後 我有好多想法
是不敢在乎吧???
每一次在做一件事情之前
總是已經想好一個台階讓自己下
表面上一點都不在意
其實我真的有放在心上
只是怕自己的付出太多 期望太多時
可能無法承受失望的重量
所以我一次又一次的假裝
一次又一次的 無止境的 戴上該死的面具
好勝的我怎麼可能不在乎
怎麼可能不在乎我應該在乎的一切
只是我怕啊……

There's a girl in the mirror,
I wonder who she is,
Sometimes I think I know her,
Sometimes I really wish I did,
There's a story in her eyes,
Lullabies and said goodbyes,
When she's looking back at me,
I can tell her heart is broken, easily
'Cause the girl my the mirror,
Is crying in tonight,
And there's nothing I can tell her,
To make her feel alright,
Oh, the girl in my mirror,
Is crying cause of you,
And I wish there was something,
Something I could do
If I could, I would tell her,
Not to be afraid,
The pain that's she feeling,
The sense of loneliness will fade,
So dry your tears and rest assured,
Love will find you like before,
When she's looking back at me,
I know nothing really works that easily
Cause the girl my the mirror,
Is crying in tonight,
And there's nothing I can tell her,
To make her feel alright,
Oh, the girl in my mirror,
Is crying 'cause of you,
Oh I wish there was something,
I wish there was something,
Oh, I wish there was something I could do
I can't believe it's part of me,
That the girl in the mirror,
The girl in the mirror,
Is me...
I can't believe what I see, no, oh
Oh, the girl in my mirror,
The girl in my mirror, is me,
Oh, is me

我很喜歡這首歌 雖然它很老了
這是布蘭妮的第二張專輯
話說在他結婚和變胖之前
我是很喜歡她的
(變胖不是一個重點啦!)
有時候越想要看清楚自己的我越覺得自己模糊
一心想要追尋 往往追尋不著
讓我想到了桃花源中的劉子驥

長大 比自己想像中要來的困難
明明知道是錯的事情 還是任性的做了
我明白這是個過程
我也有我希望的結果
高三一個人的時間變多了
思考也變多了
默默在做的時候 看不清楚
然而後退了一步的我仍然有些模糊

期許自己當一個懂人的人
也當一個可以讓人懂的人
成熟不是想法變的老成
而是淚在打轉時還能給出微笑
不是故作沒事堅強
而是學著笑著看以後
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 huichun 的頭像
    huichun

    huichun

    huichun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()